Reparatieverzoeken

Een lekkende kraan? Of een deur die klemt? Een reparatieverzoek meldt u snel en eenvoudig via Mijn Eigen Bouw. U kunt reparatieverzoeken ook telefonisch of bij ons aan de balie doorgeven.  

 

Storing aan CV

Woont u in de IJsselflat (Moreelsestraat 1-50) of de Rembrandtflat (Rembrandtkade 105-185)?
In uw woning is voor de verwarming een collectieve cv-installatie aanwezig.
Voor het melden van een storing kunt u bellen naar Stichting Eigen Bouw, tel. 0570-614540 (ook 's avonds en in het weekend).
 

Heeft u een cv-ketel in uw woning?
Woont u aan de Gedempte Gracht of Pikeursbaan? U kunt uw storing melden bij Breman Service, tel. 0900 - 821 21 74.

Woont u in een andere woning van Eigen Bouw?
Dan kunt u uw storing rechtstreeks doorbellen aan de Energiewacht Groep, tel. 0800 - 08 25.
Er wordt dan direct een afspraak met u gemaakt voor het verhelpen van de storing.

 

 

Spoedeisende reparatieverzoeken
Bij zeer dringende reparatieverzoeken kunt u ons altijd ook ’s avonds en in het weekend bereiken op telefoonnummer (0570) 61 45 40. Mochten wij niet gelijk de telefoon kunnen beantwoorden, spreekt u dan duidelijk uw naam, adres, telefoonnummer en het probleem in. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Servicefonds
Omdat een groeiend aantal huurders moeite heeft met het verzorgen van het kleine en dagelijkse onderhoud, verricht Eigen Bouw een groot aantal van deze kleine herstellingen voor rekening van de huurder. Het gaat bijvoorbeeld om het repareren of vervangen van hang- en sluitwerk, van kranen, schakelaars, vensterbanken en leuningen. De kosten daarvan worden voldaan vanuit een ‘fonds kleine herstellingen’ . De huurder betaalt hiervoor in de servicekosten een maandelijkse bijdrage.


Glasverzekering
De meeste huurders van de woonruimten van Eigen Bouw zijn via hun huurcontract verzekerd tegen ruitbreuk. Glasschade of ruitbreuk dient u zo spoedig mogelijk bij Eigen Bouw te melden. Indien door de schade een onveilige situatie is ontstaan wordt deze nog dezelfde dag hersteld.
 

Servicekosten
Sommige leveringen of diensten, die volgens de wet voor rekening van de huurder komen, verzorgt Eigen Bouw voor haar huurders. Voorbeelden hiervan zijn het schoonmaken van en de verlichting in gemeenschappelijke gangen en trappenhuizen, het onderhouden van de gemeenschappelijke tuinen en dergelijke. De afspraken hierover zijn vastgelegd in de huurovereenkomst. Voor deze bijkomende leveringen of diensten brengt Eigen Bouw maandelijkse voorschotbedragen in rekening. De huurder ontvangt jaarlijks een afrekening waarin de voorschotbedragen zijn verrekend met de werkelijke kosten.

Schades door brand, storm en lekkages
Stichting Eigen Bouw is niet aansprakelijk voor schade die de huurder lijdt ten gevolge van onderhoud of reparaties. Denk hierbij aan het opnieuw behangen of het witten van een plafond na de reparatie van een lekkage. Deze kosten moet u zelf betalen, maar worden meestal gedekt door uw inboedelverzekering. Ook voor schade ontstaan door brand, storm en lekkage kan de huurder aansprakelijk worden gesteld. Dit geldt tevens als hierdoor eigendommen van anderen worden beschadigd. Wij adviseren u hiervoor een goede WA- en inboedelverzekering af te sluiten.


 

Nuttige adressen Omschrijving Telefoon
Calamiteiten Alarmnummer Brandweer/Politie/Ambulance, Als elke seconde telt
Brandweer, Schonenvaardersstraat 5, 7418 CC Deventer
Regio Politie IJsselland, district zuid, Storminkstraat 2, 7418 GJ Deventer
112
(0570) 69 38 91
0900 88 44
Gemeente Deventer Stadskantoor, Grote Kerkhof 1, 7411 KT Deventer 14 05 70
Huisvuil en ongedierte bestrijding Circulus Stadsreiniging en Afvalstromenbeheer, Schonenvaardersstraat 180001,7418 CC Deventer; 0900 95 52
Levering water VITENS, Postbus 1205, 8001 BE Zwolle 0900 06 50 (informatie)
0800 03 59 (storing)
Onderhoud Geiser Energiewacht Deventer B.V., Bremenweg 2, 7418 EJ Deventer 0800 08 25