Een typische werkdag van een technisch woonconsulent

Jouw dag begint vaak met een kop koffie (of thee natuurlijk), terwijl je het dashboard van het onderhoudsportaal analyseert. Je ziet dat er de laatste tijd steeds meer meldingen komen van tocht in de woningen van een bepaald complex. Je belt de procesmanager van onze onderhoudspartner PHB en hoort dat het hem ook al was opgevallen. Samen maken jullie afspraken om dit nader te onderzoeken.

Daarna is de weekstart. Een van de woonconsulenten vertelt dat er vrijdag een lastige voorinspectie gepland staat. Hij weet dat daar in het verleden een technisch probleem was dat wij niet goed wisten op te lossen. Jullie spreken af om deze voorinspectie samen te doen. Jij ziet dat als een dubbele kans: leren van wat er in het verleden gebeurde, en samen zorgen dat deze huurder toch tevreden is over Eigen Bouw.

Vanmiddag staat een overleg met onze onderhoudspartner Wolters in je agenda. Daarin bespreken jullie de voortgang van geplande onderhoudswerkzaamheden. In dit geval gaat het om het complexmatig vervangen van voordeuren. Eigen Bouw heeft dat werk in z’n geheel uitbesteed en toch willen we natuurlijk vinger aan de pols houden over het proces en de voortgang. Een kolfje naar jouw hand.

Aan het eind van de middag heb je een afspraak staan bij een huurder thuis. Hij heeft problemen met de warmtelevering in zijn woning en onze onderhoudspartners komen er niet uit. Het ís ook ingewikkeld met al die nieuwe technieken. Voor je weggaat, stem je hierover nog even af met Rick, onze regisseur vastgoed. Dat geeft je extra vertrouwen en je gaat met je gebruikelijke enthousiasme op pad.

Na afloop bel je nog even met Rick om te vertellen wat je ontdekt hebt en jullie stellen vast dat soms zelfs de meest ingewikkelde problemen een heel eenvoudige oplossing kennen. Met een tevreden glimlach rij je naar huis en bent blij dat je voor Eigen Bouw hebt gekozen.

Bekijk hier de vacature.

Schrijf je gratis in en wij doen de rest!

geregeld binnen 5 min